Joo, niin, onhan tässä taas vierähtänyt kotvan aikaa ilman blokkeroimista. Siihen on ihan hyvä syy; Olen taas alkanut heräillä neljän aikaan aamu-yöstä. Kuten tänäänkin ja väsymys on syönyt miestä aikas rajusti, vaikka olo on hypomaaninen mutta nää neljän-viiden tunnin yö-unet ovat tehneet tehtävänsä. Tässä on menty näillä taas jo pidemmän aikaa. Hypomanian tunnistaa nyt vaan hirveestä ostamisvimmasta ja tosi lyhyistä öistä.
Aikamoinen jano on taas ollut, että pääsisi taas maksimoimaan tämän hypon mutta kuivilla olen pysytellyt kokonaan,eikä se nyt mitenkään tiukkaa ole tehnyt. Mulla on vaan niin älytön selkäranka. Ei mun tarvii, kun päättää joku asia niin siinä pysytään. Ihan sama, kun tupakan kanssa. Päätin vaan pari vuotta sitten, että nyt loppu, ja siihen loppu.

Mut tästä rahan polttamisesta vielä. Olin sitten depiksessä tai hypomaniassa niin rahaa palaa. Depiksessä jos on ahdistunut niin sitä koittaa jotenkin saada elämää hallintaan ja helpottamaan ahdistusta ostelemalla jotain mieluista. Sitten taas hypomaniassa tilanne on kylläkin ihan toinen. Sitä vaan innostuu jostain ihan älyttömästi ja se on saatava; makso mitä makso. Nytkin tämän hypon aikana olen kartuttanut kitarakokoelmaani kahdella uudella sähkökitaralla. Fenderin squier stratocasterilla ja Bentonin LesPaul mallisilla skepoilla. Toisaalta eihän näissä raha hukkaan mene mutta ilman näitäkin olisin ihan hyvin pärjännyt ja rahalle olisi varmaan löytynyt parempaa käyttöä. Vaikka maksaa Visaa pois, mutta nyt kävi päinvastoin. Visa vinkas mutta selittelen tätä itselleni sillä, että hankinpa itselleni mieluisan joululahjan ja toisaalta; Ei tää mua mitenkään konkurssiin vielä vie!
Oli miten oli. Tää hypojakso on ollut aika kesy johtuen varmaan hyvästä lääkecombosta joka on rauhoittanut kakssuuntasen ääripäät aika lieviksi mutta itse huomaa kyllä hyvin missä milloinkin mennään. Nytkin huomaa lievästä väsymyksestä riippumatta, että tässä selvästikin hypoillaan. Kun tää aamuväsymys on voitettu niin päivä manee tosi mallikkaasti ja ilman väsymystä neljänkin tunnin yö-unilla. Se, etten ole paljon kirjoitellut viime aikoina onkin juuri riippuvainen siitä, että kirjoittelen yleensä näin varhain aamulla ja nyt olen ollut niin zombina aamuisin etten ole jaksanut päivittää tätä blogia.

Joopa joo! Radiosta kantautuu kuulokkeisiin Anssi Kelan; Milla. Justiinsa muutama päivä takaperin katselin videotykillä isolta screeniltä elokuvan: Minä ja Morrison ties monennenko kerran mutta leffahan on ihan hyvä. Tosin tykkään enemmän historiallisiin tosiseikkoihin perustuvista elokuvista ja joistain tyylikkäistä westerneistä, kuten esimerkiksi Clint Eastwoodin spaghetti-western-triologista; Hyvät, Pahat ja Rumat...Vain muutaman dollarin tähden...Kourallinen dollareita. Romanttiset elokuvat ovat myös mieleeni, joten olen kyllä kaikkiruokainen leffojen suhteen, vaikkakaan en niitä vallan paljon katselekkaan. Nyt näkyy DVD-masiinassa olevan western; Clint Eastwoodin Ruoska, jonka taidankin katsella seuraavaksi loppuun kunhan olen tämän bloggauksen kirjoittanut. Aurinko nousee vasta niin myöhään, että videotykin vaatima pimeys riittää hämäränä pitkälle aamupäivään, joten eipä tässä kiireitä. Päivähän alkaa olla pimeimmillään koskapa talvipäivänseisaus on joskus vähän ennen joulua olisko 22.päivä. Jossain sielä. Taas alkaa päivä sen jälkeen pidentymään.
Autokin pitäis katsastaa. Mikähän helvetin kynnys siinäkin on, kun sitä tuntuu niin vaikeelta käydä näyttämässä. Eihän siinä mitään vikaa kuitenkaan ole mutta kaipa se on kuitenkin alitajunnassa peikkona, että jotain vikaa löytyy ja joutuu kuitenkin laitattamaan merkkiliikkeessä ja se homma ei ole mitään kovin halpaa hommaa ja tuntuu siltä että se raha tulee heitettyä kaivoon, kun en ole mikään auto-ihminen. Vuodessa tulee kilometrejä tuhat-pari, joten siis auto seisoo suurimman asan vuodesta mutta kumminkin sitä täytyy pitää vaikkei käytäkkään.Mikä lie siinäkin?
Tänään tai viimeistään maanantaina täytyy käydä verikokeissa. Psykiatri haluaa nähdä, että kaikki on siltä puolelta kunnossa, vaikka mä luulen että ne kyttää enimmäkseen maksa-arvoja, ettei pääse maksa huutaan hoosiannaa, kun kaikki lääkkeet on maksatoksisia ja toisaalta joskus alkuvuodesta meni häppää sen verran paljon, että arvot oli kohollaan varmaan sen takia silloin mutta tulinpahan silloin sanoneeksi vitutuksissani, että näytänkö mä puliukolta? No se aihe jäi siihen. Terapeuttikaan ei ole asiasta paljon huudellut. Toisaalta mä olen kyllä aina maininnut siitä jos olen maistellut enemmän, kuin laki sallii koska se on kylmä tosiasia, että alkkahooli ja tää sairaus ei sovi yhteen vaikka joskus käsi kädessä kulkeekin. So, nyt ai pitäis arvojen paukkua jollei sitten lääkkeiden takia. Alkosta on ainakin sen verran paussia, että sen puoleen homma on hanskassa...!